Un curs foarte util de la Tuts+: Proiectarea paginilor de sosire (landing pages) tinand seama de cateva principii de optimizare specifice marketing-ului.
Curs Landing pages. Achizitii:
Elementele unei pagini de aterizare:
- Mesajul
- Imagini, video care prezinta modul de utilizare al produsului/serviciului
- Beneficiile utilizatorului
- Dovezi ale calitatii produslui/serviciului promovat (ex: Testimoniale, clienti cunoscuti, numar de clienti)
- Apelul la actiune (completare formular inscriere, download brosura, etc)
Landing page. Alte elemente:
- O pagina de multumire dupa completare
- Gratuitati in schimbul primirii datelor clientului (ex: adresa de email): brosura, e-book, cupon discount, obiect trimis prin posta fizica
Caracteristici pagina de destinatie:
- Design simplu
- Mesajul si apelul la actiune sa fie vizibile si pregnante dpdv al continutului. Modalitati de obtinere:
- marime mare a fontului
- contrast puternic cu fondul (background)
- culori puternice
- Mesajul trebuie sa repete/continuie titlul din anuntul platit (din pagina sursa din care vine utilizatorul)
- Ar putea contine logo-ul firmei/site-ului si eventual un mic meniu spre pagini ale site-ului in partea de jos a paginii
Obiective – rata de conversie mare
- Rata de conversie este definita ca raportul dintre numarul de vizitatori pe pagina care au efectuat actiunea (completare formular, download e-book, etc) si numarul total de vizitatori (in procente %)
- Scopul pentru care este construita o pagina de aterizare (landing page) este ca un procent cat mai mare de vizitatori sa indeplineasca actiunea finala. Deci ne intereseaza o rata de conversie cat mai mare.
- Un trafic mare combinat cu o rata de conversie cat mai mare este o campanie de succes construita pe baza unei astfel de pagini de aterizare
Landing page. Observatii personale:
Desi paginile site-ului nu sunt in mod natural pagini de sosire proiectate special cu aceasta destinatie, acestea pot fi gandite si realizate respectand in parte cateva din aceste principii:
- Definire actiune (obiectivul paginii)
- Construirea optimizata a paginii pentru o rata de conversie cat mai buna
Landing page. Scopul final – obtinerea de clienti efectivi
- Scopul final este obtinerea de clienti efectivi. O parte din clientii potentiali care au indeplinit actiunea vor deveni clienti efectivi.
- Pastrarea unui canal de comunicare cu acesti utilizatori (care si-au oferit adresa de email de exemplu) cresc sansele ca o parte din acestia sa devina clienti efectivi