Proiecte web

Landing Page Design Principles. Curs Tuts+. Achizitii

By

Traian

Blog IT, CSS, HTML, Optimizare, Web Design

Un  curs foarte util de la Tuts+: Proiectarea paginilor de sosire (landing pages) tinand seama de cateva principii de optimizare specifice marketing-ului.

Curs Landing pages. Achizitii:

Elementele unei pagini de aterizare:

  1. Mesajul
  2. Imagini, video care prezinta modul de utilizare al produsului/serviciului
  3. Beneficiile utilizatorului
  4. Dovezi ale calitatii produslui/serviciului promovat (ex: Testimoniale, clienti cunoscuti, numar de clienti)
  5. Apelul la actiune (completare formular inscriere, download brosura, etc)

Landing page. Alte elemente:

  1. O pagina de multumire dupa completare
  2. Gratuitati in schimbul primirii datelor clientului (ex: adresa de email): brosura, e-book, cupon discount, obiect trimis prin posta fizica

Caracteristici pagina de destinatie:

  1. Design simplu
  2. Mesajul si apelul la actiune sa fie vizibile si pregnante dpdv al continutului. Modalitati de obtinere:
    • marime mare a fontului
    • contrast puternic cu fondul (background)
    • culori puternice
  3. Mesajul trebuie sa repete/continuie titlul din anuntul platit  (din pagina sursa din  care vine utilizatorul)
  4. Ar putea contine logo-ul firmei/site-ului si eventual un mic meniu spre pagini ale site-ului in partea de jos a paginii

Obiective – rata de conversie mare

  1. Rata de conversie este definita ca raportul dintre numarul de vizitatori pe pagina care au efectuat actiunea (completare formular, download e-book, etc)  si numarul total de vizitatori (in procente %)
  2. Scopul pentru care este construita o pagina de aterizare (landing page) este ca un procent cat mai mare de vizitatori sa indeplineasca actiunea finala. Deci ne intereseaza o rata de conversie cat mai mare.
  3. Un trafic mare combinat cu o rata de conversie cat mai mare este o campanie de succes construita pe baza unei astfel de pagini de aterizare

Landing page. Observatii personale:

Desi paginile site-ului nu sunt in mod natural pagini de sosire proiectate special cu aceasta destinatie, acestea pot fi gandite si realizate respectand in parte cateva din aceste principii:

  1. Definire actiune (obiectivul paginii)
  2. Construirea optimizata a paginii pentru o rata de conversie cat mai buna

Landing page. Scopul final – obtinerea de clienti efectivi

  1. Scopul final este obtinerea de clienti efectivi. O parte din clientii potentiali care au indeplinit actiunea vor deveni clienti efectivi.
  2. Pastrarea unui canal de comunicare cu acesti utilizatori (care si-au oferit adresa de email de exemplu) cresc sansele ca o parte din acestia sa devina clienti efectivi

 

 

 

 

 

 

Etichete

 

Comments are closed.